Η βυζαντινή ορθόδοξη αγιογραφία δεν είναι απλά μια "τέχνη", είναι ιερή τέχνη.
Δεν είναι "ζωγραφική", είναι θεολογία.
Δεν είναι "καλλιτεχνική έκφραση", είναι προσδοκία σωτηρίας.
Δεν είναι "στολίδι", είναι συνάντηση με το θείο.
Δεν είναι "φωτογραφία", είναι "εις Χριστόν παιδαγωγία".
Δεν είναι "αντικείμενο", είναι ιερό σκεύος.
Δεν είναι "υλική αξία", είναι υπέρβαση.
Δεν είναι "συλλεκτικό είδος", είναι παρηγοριά, παραμυθία και ανάπαυση των Ορθοδόξων Χριστιανών κοντά στον Τριαδικό Θεό
   
 

 

 

Newsletter

   
 
   
  Βρείτε μας στο Faceboock
 
 
Πάτερ Παΐσιος
 
  Φώτης Κόντογλου
  http://www.rodosillektis.com/athos/icones/doxiariou.jpg
  Ψαλμοί από youtube
 
  Ραδιοφωνικός σταθμός Εκκλησίας της Ελλάδος
 
  Πειραϊκή Εκκλησία
 
   
   
   

ΠΑΝΑΓΙΑ

ΠΑΝΑΓΙΑ » ΕΠΙΠΕΔΕΣ|ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΚΟΝΕΣ » ΠΑΝΑΓΙΑ|ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΚΟΝΕΣ » ΕΠΙΠΕΔΕΣ|Εικ. Πρόσωπα Από Γ|Εικ. Πρόσωπα Από Π

Κωδ. Εικόνας 1411
Rating:2.90, Votes:10
  • Η Παναγιά η Γλυκοφιλούσα
    Η Παναγιά η Γλυκοφιλούσα

Η Παναγιά η Γλυκοφιλούσα Επίπεδη εικόνα -

Η παράσταση με την ένθρονη Παναγία Γλυκοφιλούσα, πλαισιωμένη από τους αρχαγγέλους Μιχαήλ και Γαβριήλ , είναι ένα από τα τρία σπαράγματα τοιχογραφιών, για τα οποία αγνοούμε την προέλευση και την αρχική τους θέση στην Μονή (99Χ60 εκ.).

Οι μορφές ήταν αρχικά ολόσωμες, ενώ τα ρούχα των αρχαγγέλων και του Χριστού έχουν δεχθεί επιζωγραφίσεις. 
Η λοξή τοποθέτηση της Θεοτόκου και η αντικίνηση που παρατηρείται στις στάσεις των αρχαγγέλων φανερώνουν την προσπάθεια του καλλιτέχνη να αποδώσει την διάσταση του βάθους, εντάσσοντας τις μορφές στο χώρο.

 Η ευρύτητα, ο όγκος και η γλυπτική απόδοση των μορφών, οι λεπτές φωτεινές γραμμές και οι λαδοπράσινες σκιές πάνω στην ώχρα της σάρκας, καθώς και τα χαρακτηριστικά των προσώπων, όπως τα μισάνοιχτα χείλη, οι παράλληλες κόκκινες γραμμές στην ράχη της μύτης και το ρεμβώδες βλέμμα, θυμίζουν έντονα τους ζωγραφικούς τρόπους και το ήθος των έργων του μυθικού καλλιτέχνη από την Θεσσαλονίκη Μανουήλ Πανσέληνου και ανάγουν την παράσταση πιθανότατα στα τέλη του ΙΓ’ αιώνα ή γύρω στα 1300