Η βυζαντινή ορθόδοξη αγιογραφία δεν είναι απλά μια "τέχνη", είναι ιερή τέχνη.
Δεν είναι "ζωγραφική", είναι θεολογία.
Δεν είναι "καλλιτεχνική έκφραση", είναι προσδοκία σωτηρίας.
Δεν είναι "στολίδι", είναι συνάντηση με το θείο.
Δεν είναι "φωτογραφία", είναι "εις Χριστόν παιδαγωγία".
Δεν είναι "αντικείμενο", είναι ιερό σκεύος.
Δεν είναι "υλική αξία", είναι υπέρβαση.
Δεν είναι "συλλεκτικό είδος", είναι παρηγοριά, παραμυθία και ανάπαυση των Ορθοδόξων Χριστιανών κοντά στον Τριαδικό Θεό
   
 

 

 

Newsletter

   
 
   
  Βρείτε μας στο Faceboock
 
 
Πάτερ Παΐσιος
 
  Φώτης Κόντογλου
  http://www.rodosillektis.com/athos/icones/doxiariou.jpg
  Ψαλμοί από youtube
 
  Ραδιοφωνικός σταθμός Εκκλησίας της Ελλάδος
 
  Πειραϊκή Εκκλησία
 
   
   
   

ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΑ

  • Ο Βασίλειος Συρίμης
    Ο Βασίλειος Συρίμης
  • Η Σύζυγός μου Τάρια
    Η Σύζυγός μου Τάρια
  • Η Σύζυγός μου Τάρια
    Η Σύζυγός μου Τάρια
  • Ο Γιος μου Περικλής
    Ο Γιος μου Περικλής

Παραδοσιακή βυζαντινή αγιογραφία.  Ξεκινάμε με την επιλογή του ξύλου.

Το ξύλο επεξεργάζεται ούτως ώστε σε περίπτωση που είναι πολλών ετών να καταστεί αξιόπιστο. Τα είδη του ξύλου που χρησιμοποιούνται είναι συγκεκριμένα, όπως ξύλα από κυπαρίσσι, κατράνι, οξιά, φλαμούρι και κόντρα πλακέ θαλάσσης.

Οι αντικέ εικόνες γίνονται κυρίως από παλαιά ξύλα κυπαρισσιού άνω των 100-150 ετών, τα οποία βρίσκουμε από μεσαιωνικά σπίτια του νησιού της Ρόδου.

Εφόσον βρεθεί και επεξεργαστεί το ξύλο, κολλάμε στη επιφάνεια βαμβακερό η λινό ύφασμα με φυσική κόλλα (κόλλα από δέρμα κουνελιού).

Έπειτα από μερικά 24ωρα ζεσταίνουμε μίγμα κόλλας σε περίπου 50 C και ανακατεύουμε με κιμωλία. Έτσι δημιουργείται ένα ημίρρευστο μίγμα προετοιμασίας με το οποίο περνάμε αλλεπάλληλες στρώσεις (10-12) πάνω στην επιφάνεια όπου έχουμε κολλήσει το ύφασμα και αφήνουμε το υλικό να στεγνώσει μερικά 24ωρα.

Αφού στεγνώσει η προετοιμασία, τρίβουμε την επιφάνεια έως ότου γίνει λεία και επίπεδη. Στη συνέχεια σχεδιάζουμε το θέμα, χαράζουμε και περνάμε με βερνίκι γομαλάκας τα μέρη όπου θα επικολληθούν φύλλα χρυσού 22-24 καρατίων και ακολουθεί το χρύσωμα.

Το επόμενο στάδιο είναι η έναρξη αγιογράφησης της εικόνας. .  

Τα χρώματα που χρησιμοποιούμε για την αγιογράφηση της εικόνας είναι σκόνες αγιογραφίας αναμεμιγμένες με κρόκο αυγού, λευκό κρασί ή ξύδι και ελάχιστη ποσότητα αγιασμού.

Εφόσον ολοκληρωθεί το έργο αφήνουμε την εικόνα να στεγνώσει και έπειτα την βερνικώνουμε με 100% φυσικά βερνίκια όπως σανδαράκα, δάμαρι ή μαστίχα Χίου παρέχοντας την δυνατότητα μετά από πολλά έτη, την εύκολη αποβερνίκωση και συντήρηση της εικόνας.